Polski rynek nieruchomości handlowych doświadczył znacznego wzrostu pomiędzy kwietniem a czerwcem, co zaowocowało zwiększeniem całkowitej nowoczesnej powierzchni handlowej kraju do 16,4 mln mkw. Przewiduje się, że do końca roku ta liczba może wzrosnąć o dodatkowe 250 000 mkw.
Doradcy z agencji Cushman & Wakefield dokonali analizy dynamiki sektora nieruchomości handlowych w Polsce, skupiając się na drugim kwartale 2024 roku. W tym okresie rynek zyskał osiem nowych obiektów handlowych, a budowa kolejnych 400 000 mkw. powierzchni jest nadal w toku. Znaczący wzrost podaży idzie w parze z rosnącym zainteresowaniem ze strony nowych marek oraz solidnymi wynikami sprzedaży detalicznej.
W drugim kwartale 2024 roku deweloperzy zrealizowali projekty obejmujące około 124 000 mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej. Projekty te składały się z ośmiu nowych inwestycji, trzech rozbudów istniejących obiektów oraz dwóch przebudów.
Analizując działalność w tym okresie bardziej szczegółowo, możemy zauważyć, że rynek nieruchomości handlowych wzbogacił się o nowootwarte parki handlowe w Jastrzębiu-Zdroju, Olsztynie, Świebodzinie, Tychach, Zawierciu i Zgorzelcu. Ponadto otworzyła się Galeria Starówka w Lesznie oraz Castorama w Białej Podlaskiej. W tym samym czasie zakończono rozbudowę Dekady w Grójcu oraz parku Nowa Górna w Łodzi. Przebudowie uległy także trzy budynki po dawnym sklepie Tesco w Poznaniu, zastąpione przez dwa parki handlowe i Leroy Merlin – powiedziała Ewelina Staruch, Senior Analyst w Cushman & Wakefield.